Koridor 5C: Završetak koridora tek za 10 godina?!

Koridor 5C: Završetak koridora tek za 10 godina?!

Ovih dana je objavljena prognoza da će svi radovi na Koridoru 5c biti zavšeni do 2030. godine. Iako je ovaj rok predug (za samo oko 200 km autoputa), pretpostavljamo da će i taj rok biti probijen, pa je realnije da ćemo koridor čekati bar još 15 godina.

A, zar sve mora trajati tako dugo?

Koridor 5c, ukupne dužine 330 km, sada se radi vrlo polako i usporeno, ni 10 km godišnje. Kome je u interesu da se do sada potpisalo više od 30 ugovora za samo 100 km autoputa? Pa, vjerovatno Ugovornim stranama, Autocestama Federacije i izvođačima.

Sitnije, Cile, sitnije

Sada se kompletna procedura projektovanja, javnih nabavki, ugovaranja i finansiranja ponavlja za svakih 3-5 km. Ako sve to traje i duže nego sama gradnja, onda jedan ovakav ciklus traje 5-6 godina za svakih 3-5 km.

Kod nas to izgleda ovako:

  • Dionica Poprikuše – Zenica, poddionice: Vranduk – Ponirak, I faza ove poddionice itd itd. Ugovor potpisan 15.05.2019. čak 9 mjeseci od raspisivanja tendera, rok izgradnje 30 mjeseci. Koliko je prošlog od Ugovora o finansiranju, niko ne zna
  • Dionica, poddionica, prva faza … pa Lot ovaj Lot onaj … ne može sitnije. Ali nas zato ubjeđuju da je sve to vrlo komplikovano, tuneli mostovi itd.

Josip Polić, bankar Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), na okruglom stolu “Javne investicije u BiH – Koliko smo spremni“: „Problem je postići efektivnost sredstava jer se nakon potpisivanja ugovora o finansiranju gubi jako puno energije da bi sredstva postala operativna.“

Drugi primjer je dionica Počitelj – Zvirovići, dužine 11,75 km vrijednosti od 100 miliona €, potpisan 20.06.2019

Na gradnju ove dionice autoputa čeka se već pet godina, a ranije je EIB dva puta poništavao tedner. Ovog puta, poslali su svog konsultanta, koji je nadzirao potpunu tednersku dokumentaciju i vodio s  „Autocestama” cijeli posao.

Rok izgradnje je 2-3 godine … Mogli smo to do sada, 2 puta izgraditi … ali političari se nisu mogli dogovoriti o pobjednicima tendera .. pa je EIB poslao svog konsultanta da prekine ovu muku.

A da može i drugačije, evo samo 2 primjera.

Albanija i Kosovo su izgradili autoput Ibrahim Rugova (otvoren 26.11.2013.) od 102 km za samo 3 godine. Brzo ugovaranje cijele dužine i brza gradnja i sve završili prije 6 godina

U Crnoj Gori se gradi autoput Bar – Boljare, dužine 167km sa 42 tunela + 92 mosta i vijadukta u vrijednosti od 2,8 milijardi €. Jedan tender – Jedan Ugovor, a 42 tunela i 92 mosta … pogledaj ovo Adnane Terziću.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *